Uplatňování a odvod DPH - Nárok na odpočet DPH - Daňové přiznání, kontrolní hlášení, souhrnné hlášení - Daňové doklady, archivace, evidence - Ručení za DPH nespolehlivých dodavatelů - DPH i ze záloh -
Plátce DPH musí přidávat, tedy uplatňovat daň z přidané hodnoty na všechny své prodeje, tedy uskutečněná zdanitelná plnění.
Tyto částky, DPH, o které našim zákazníkům zvýšíme cenu našeho zboží či služeb, uvedeme do daňového přiznání a odvedeme finančnímu úřadu vždy do 25. dne po skončení zdaňovacího období (většinou měsíce).
Za své nákupy pro podnikání si můžeme uplatňovat nárok na nadměrný odpočet.
Vždy do 25. dne po skončení zdaňovacího období (někdo má měsíční, někdo má čtvrtletní) musíme podávat daňové přiznání a kontrolní hlášení. V některých případech i souhrnné hlášení.
Daňové doklady musí mít určité náležitosti, viz Daňové doklady a Uskutečnění zdanitelného plnění.
Musíme dále vést evidenci pro účely DPH.
Doklady i evidenci musíme 10 let archivovat.
Své dodavatele je třeba si ověřovat v registru plátců, viz Nespolehlivý plátce, ručení za DPH.
Musíme vystavovat daňové doklady a odvádět DPH i z přijatých záloh. Netýká se nás to, když například poskytujeme stavební práce v tuzemsku plátci, dodáváme zboží plátci do EU nebo vyvážíme zboží mimo EU.
Aktualizováno 14.3.2023 Našli jste chybu?