Uplatňování DPH a jeho odvod finančnímu úřadu - Daňové doklady, archivace, evidence - Daňové přiznání, kontrolní hlášení, souhrnné hlášení - Ručení za DPH nespolehlivých dodavatelů - Nárok na odpočet DPH - DPH i ze záloh -
Jsme-li plátce DPH, musíme přidávat, tedy uplatňovat daň z přidané hodnoty na všechny své prodeje, tedy uskutečněná zdanitelná plnění.
Tyto částky, DPH, o které našim zákazníkům zvýšíme cenu našeho zboží či služeb, uvedeme do daňového přiznání a odvedeme finančnímu úřadu vždy do 25. dne po skončení zdaňovacího období (většinou měsíce).
Daňové doklady musí mít určité náležitosti, viz Daňové doklady a Uskutečnění zdanitelného plnění.
Musíme dále vést evidenci pro účely DPH.
Doklady i evidenci musíme 10 let archivovat.
Vždy do 25. dne po skončení zdaňovacího období (někdo má měsíční, někdo má čtvrtletní) musíme podávat daňové přiznání a kontrolní hlášení, v některých případech i souhrnné hlášení pro EU.
Své dodavatele je třeba si ověřovat v registru plátců, viz Nespolehlivý plátce, ručení za DPH.
Za své nákupy si můžeme uplatňovat nárok na nadměrný odpočet.
Musíme vystavovat daňové doklady a odvádět DPH i z přijatých záloh. Netýká se nás to, když například poskytujeme stavební práce v tuzemsku plátci, dodáváme zboží plátci do EU nebo vyvážíme zboží mimo EU.
Aktualizováno 20.9.2018 Vytisknout Našli jste chybu?
Jakpodnikat.cz píše Jana Konečná. | Kontakt