logo pár slov pro podnikatele a ostatní OSVČ

Marketing, reklama

Jak získat zákazníky - SEO - optimalizace webu pro vyhledávače - Jak dostat nový web do vyhledávačů (Google, Seznam) - PPC reklama  - Reklama na Facebooku - Spamování do diskusí - Reklama na vybrané weby -

Jak získat zákazníky

V místím měřítku můžeme získat zákazníky třeba pomocí letáčků nebo inzerce v místním zpravodaji, jinak budeme patrně vše řešit na internetu.

SEO - optimalizace webu pro vyhledávače

Dlouhodobě nejlepší reklamní nástroj je web optimalizovaný pro vyhledávače, říká se tomu SEO. Web prostě děláme a texty píšeme tak, aby se náš web líbil vyhledávačům a aby ho vyhledávače nabídly ve výsledcích vyhledávání co nejvýše. Pročtěme si pořádně SEO, optimalizace pro vyhledávače a řiďme se vším, co se tady naučíme. I když však SEO děláme dobře, na lepší pozici ve vyhledávačích si musíme většinou počkat. Na začátku nám tedy patrně nezbude nic jiného, než si reklamu na interentu zaplatit.

Jak dostat nový web do vyhledávačů (Google, Seznam)

Nový web přidáme do vyhledávačů nejrychleji prostřednictvím search.seznam.cz/pridej-stranku pro Seznam, pro Google pomocí Google služby Search Console, kterou si přidáme do svého Google účtu.

PPC reklama 

Platíme za proklik, tedy za to, že zákazník přišel na náš web. Zaregistrujeme se na Sklik.cz (a případně i Google Adwords) a vygenerujeme tam reklamní odkazy nebo bannery vedoucí na náš web nebo i přímo k určitému zboží. K těmto našim inzerátům zadáme klíčová slova a jakmile někdo do vyhledávače Seznam.cz zadá naše klíčové slovo nebo frázi, Sklik nabídne hledajícímu náš web. Za to, že hledající na náš web klikne, zaplatíme pak Skliku částku, kterou jsme v systému určili. 

Podobně funguje i Google AdWords, ale pokud nejsme plátci DPH, tak nám AdWords přinese jisté daňové komplikace, viz Facebook, AdWords a DPH

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku se mně osobně ukázala jako nevýhodná, zákazníky mi nepřivedla, jen jsem platila. U Facebooku platíme za zobrazení reklamy, i když na ni nikdo neklikne. Navíc je tu stejný problém pro neplátce DPH jako u AdWords, viz Facebook, AdWords a DPH.

Spamování do diskusí

Mezi další reklamní nástroje patří "spamování" odkazu vedoucího na náš web, a to do různých diskusních skupin. Chce to trochu hroší kůži, ale když se to udělá šikovně, a dá se to tam, kde to lidé potřebují a administrátor fóra to ponechá, může to mít velmi dobré výsledky. Je to dlouhodobě fungující reklama, která navíc nevypadá moc jako reklama, a je pro nás zdarma.

Reklama na vybrané weby

Dále můžeme vyhledat a oslovit vhodné weby a zaplatit jim za to, že na web umístí banner nebo reklamní odkaz.

Reklama

reklama