Marketing, reklama

Jak získat zákazníky

Zákazníci jsou základem našeho podnikání. V místním měřítku je získáme pomocí letáčků nebo inzerce v místních zpravodajích, jinak použijeme reklamu na internetu.

SEO - optimalizace webu pro vyhledávače

Dlouhodobě nejlepší reklamní nástroj je web optimalizovaný pro vyhledávače, říká se tomu SEO. Web děláme a texty píšeme tak, aby vyhledávače nabídly náš web ve výsledcích vyhledávání co nejvýše. Pročtěme si pořádně SEO, optimalizace pro vyhledávače a řiďme se vším, co se tady naučíme. I když však SEO děláme dobře, na lepší pozici ve vyhledávačích si musíme většinou počkat.

PPC reklama 

Na začátku podnikání (a ještě pak dlouho) použijeme k získání zákazníků PPC reklamu. U té platíme za proklik, tedy za to, že zákazník přišel na náš web. Zaregistrujeme se na Sklik.cz a případně i Google Adwords a vygenerujeme tam reklamní odkazy nebo bannery vedoucí na náš web nebo i přímo k našemu zboží. Tyto reklamy se budou zobrazovat lidem, když budou "googlit" na Seznamu, případně na Googlu. Pokud nejsme plátci DPH, tak nám AdWords přinese jisté daňové komplikace, viz Facebook, AdWords a DPH

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku se mně osobně neukázala jako výhodná, zákazníky mi nepřivedla, jen jsem platila. U Facebooku platíme za zobrazení reklamy, i kdyby na ni nikdo neklikl. Navíc je tu stejný problém pro neplátce DPH jako u AdWords, viz Facebook, AdWords a DPH.

Spamování do diskusí

Mezi další reklamní nástroje patří "spamování" odkazu vedoucího na náš web, a to do různých diskusních skupin. Chce to trochu hroší kůži, ale když se to udělá šikovně, a dá se to tam, kde to lidé potřebují a administrátor fóra to ponechá, může to mít velmi dobré výsledky. Je to dlouhodobě fungující reklama, která navíc nevypadá moc jako reklama, a je pro nás zdarma.

Reklama na vybrané weby

Dále můžeme vyhledat vhodné weby a zaplatit jim za to, že na web umístí banner nebo reklamní odkaz.

Affiliate program

Můžeme také vytvořit affiliate program - síť partnerů, kteří budou naši službu nebo zboží propagovat za provizi. Takový program můžeme vytvořit například v Affilboxu, ale zapátrejme i po levnějších možnostech.

Reklama

Dále vizte

Nejoblíbenější

Reklama

Potřebné odkazy

Jakpodnikat.cz píše Jana Konečná. | Kontakt