Zahájení EET - jak začít

Webové aplikace pro EET

EET můžeme zajistit pomocí některé aplikace, například EETplus.cz. Máme-li e-shop, většinou je EET řešení připraveno v rámci používaného softwaru, stačí je aktivovat. V každém případě je třeba nejprve udělat příslušné kroky (viz dále).

Co udělat před začátkem EET - autentizační údaje

Než začneme vést EET, požádáme o autentizační údaje. Buď pomocí své datové schránky prostřednictvím daňového portálu nebo osobně na kterémkoliv finančním úřadu. Použijeme-li internet, dostaneme autentizační údaje do datové schránky, na úřadě dostaneme údaje v obálce do ruky. Autentizační údaje jsou přihlašovací údaje do správy údajů evidence tržeb, tedy uživatelské jméno a heslo. Pro vyšší stupeň zabezpečení můžeme požádat i o kód zasílaný SMS na náš mobil. 

Evidence provozoven

Autentizační údaje nám přijdou zhruba za 24 hodin, pak se můžeme přihlásit do správy údajů evidence tržeb. Zaevidujeme provozovnu nebo i více provozoven, prostřednictvím kterých provádíme činnosti, z nichž plynou evidované tržby, nebo v nichž přijímáme evidované tržby. Přitom uvedeme, zda jde o provozovnu stálou (uvedeme přesnou adresu), mobilní (uvedeme tegistrační číslo nebo jinou textovou jednoznačnou identifikaci) nebo virtuální (uvedeme URL adresu eshopu, email nebo telefon, který provozovnu jednoznačně určí). Každá provozovna obdrží identifikační číslo, které budeme uvádět na účtence a v datové zprávě o tržbě zasílat správci daně. (Změnu údajů o provozovně nebo její zánik oznámíme do 15 dnů od data změny.) Nově vzniklou provozovnu zaevidujeme před přijetím první tržby v této provozovně.

Žádost o certifikáty pro EET

Po zaevidování provozoven nám to vypíše čláslo provozovny nebo čísla provozoven, a dále vygenerujeme certifikáty. Klikneme na odkaz "Certifikáty"  a "Nový certifikát" (prostřednictvím eshopu dáme případně ještě "Nahrát žádost ze souboru" - nahrajeme soubor .req, který jsme stáhli do počítače při žádosti srze eshop). Pak dáme "odeslat žádost" a dále "Stáhnout certifikát". Cílem je soubor s koncovkou .crt , který uložíme do počítače. Pak tento soubor nahrajeme do svého pokladního zařízení nebo e-shopu.  

Certifikáty, které vygenerujeme, jsou pro jednoznačnou autentizaci datových zpráv a naši jednoznačnou identifikaci. Pomocí certifikátu správce daně zjistí, že mu posíláme datovou zprávu. Podle naší potřeby můžeme mít jeden certifikát pro všechny své pokladny, a nebo více certifikátů, například pro každou provozovnu nebo každou pokladnu. Certifikát nainstalujeme do pokladního zařízení. Své autentizační údaje a certifikáty musíme chránit před zneužitím. Podrobný postup viz Správa certifikátů EET.

Vyzkoušení v ověřovacím módu

Certifikát pro EET si nainstalujeme do svého pokladního zařízení. Pak můžeme otestovat nastavení a funkčnost systému, nejlépe v ověřovacím módu produkčního prostředí, kterým se systém ověří, ale testovací tržby se u správce daně neuloží.

Informační oznámení

Jakmile začneme podléhat EET podléhat, musíme o tom zákazníky informovat dostatečně viditelným a čitelným informačním oznámením:

"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“

Pokud evidujeme ve zjednodušeném režimu, vyvěsíme si:

"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“

Informační oznámení umístíme v místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, tedy na prodejně. Pokud je možné uskutečnit evidovanou tržbu i prostřednictvím našeho e-shopu, musíme oznámení zveřejnit i tam.

Reklama

Dále vizte

Nejoblíbenější

Reklama

Potřebné odkazy

Jakpodnikat.cz píše Jana Konečná. | Kontakt